EA4/MD-028, Pena de la Cabra

Počas mojej návštevy Madridu (3.-9.7.2012) som samozrejme plánoval aj stretnutia s priateľmi, ktorých som spoznal počas mojeho ročného pobytu ešte v roku 1994. Pár mesiacov pred odletom som kontaktoval Pabla EA4TX s prosbou, kde by som mohol vybehnúť na nejaký vrchol SOTA v okolí Madridu. Pablo mi okamžite navrhol 1834m vysokú horu Peña de la Cabra (Kozia skala).

Tento vrchol nebol ešte nikdy aktivovaný a preto sme sa dohodli, že zoberieme hneď dve stanice aby sme čo najefektívnejšie využili čas a podmienky šírenia. Ráno o 7:00 vyrazila skupina z Madridu v zostave Tobi DH1TW, Mo - EA4MZ, Pablo - EA4TX, vyzdvihli ma v hoteli Barceló a spolu sme vyrazili smerom do Puerto de la Puebla, kde sme nechali auto. Strategicky sme vyrazili skôr, aby sme na vrchol prišli ešte kým nie je tá najväčšia horúčava. Je 8:50 a vyrážame k vrcholu.

Prvá časť výstupu na Peña de la Cabra je široká a pohodlná cesta a beží okolo borovicových lesov. Sme pekne v tieni ale po asi 15 minútach borovice zmiznú a začína náročný pochod s vysokým prevýšením v ťažkom teréne plného kamennej bridlicovej sute, ktorá je charakteristická pre toto pohorie. Slnko sa do nás oprelo plnou silou.

Postupne sa dostávame vyššie a začína sa pred nami pomaly ukazovať miesto kam smerujú naše kroky. Otvára sa nám nadherná krajina v srdci Španielska. Cesta ubieha pomaly a tak spolu debatujeme (o čom inom?) zábavnou zmesicou angličtiny, nemčiny a španielčiny.

Tesne pod vrcholom sa dostávame k najťažšej časti výstupu s vysokým prevýšením a hlavne náročným terénom z bridlicovej sute. Posledný úsek nám dal naozaj zabrať, veď každý máme na chrbte nejakých 20kg. Teplo nám dáva zabrať a doplňujeme tekutiny.

Zdolanie záverečného úseku smerom k vrcholu nám trvá asi 20 minút a hneď po malom občerstvení sa púšťame do stavby antén. Asi najväčší problém je nájdenie vhodného miesta na pracoviská. Všade samá bridlica, neni si kam sadnúť ani položiť rádio. Pastičku mám v ruke a sem tam je to aj počuť, kľúčujem jak prasa zadnou...

Postavili sme dve pracoviská na ktorých boli FT817 a FT857 a spustili prevádzku. Podmienky šírenia sú v tejto časti Európy úplne odlišné a rýchlo sa menia. 40m chodí na 5W famózne a pileup EA staníc na SSB je obrovský, to som fakt ešte nezažil. Ako to nazval Pablo "con QRP yo soy rey de la colina" co je v preklade "s QRP som kráľom kopca". Pásmo 40m postupne prestáva chodiť. S prichádzajúcou 13-tou hodinou miestneho času ako keby niekto vypol 40m, EA stanice zmizli, začína siesta. 20m ešte stále beží, a tak sťahujeme druhé pracovisko na 15m. Meníme operátorov a značky. Stále to odsýpa, dokonca nás zavolal aj N1EU na 20m a 15m.

Za 2,5 hodiny prevádzky sme pod značkami EA4TX/P, EA4MZ/P a EA4/OM2TW/P spravili celkom 304 QSO. Bola to prvá aktivácia tohoto vrcholu pre diplom SOTA (Ref: EA4/MD-028) a v Španielsku veľmi populárneho programu Vértice geodésico (Ref: VGM170).

Nazad sa vraciame po hrebeni o niečo dlhšou cestou a vychutnávame si nádhernú panorámu pohorí, severne od Madridu.

Pekný výlet, ale s tým nákladom - transceiver, baterky, notebook, jedlo a hlavne voda na celú cestu a v teplotách vysoko nad 30 stupňov sme sa riadne zapotili. Po ceste domov sa ešte zastavujeme v Montejo de la Sierra na malé občersvenie a zbytok dňa strávime u Pabla EA4TX. Ale to je už iná story...

Cez prepotené tričko za krajšími spojeniami!